Hoe kunnen we helpen?

← Terug

Gebruik je liever een eigen apparaat dan een apparaat van ons? Een zelf gekozen modem bijvoorbeeld? Dat kan. Op deze pagina lees je waar je aan moet denken voordat je een eigen apparaat koopt.

Goed om rekening mee te houden

  • Je zorgt zelf voor het instellen van je apparaat. Hulp nodig? Stel de vraag aan de fabrikant van je apparaat of bel onze helpdesk.
  • Gebruik je een eigen apparaat? Dan kunnen we je niet beloven dat dit altijd goed en veilig werkt. Internet, tv & bellen werken mogelijk niet goed als je je apparaat verkeerd instelt.
  • Bewaar je Kabeltex-modem (Huawei) goed. We vragen je mogelijk om het Kabeltex-modem aan te sluiten als er een storing is of als je eigen modem niet werkt.
  • Stel je je apparaat niet goed in of gebruik je je apparaat verkeerd? Dat kan storingen of schade veroorzaken. Of de veiligheid van ons netwerk in gevaar brengen. Volg daarom altijd onze uitleg en adviezen voor het instellen en gebruiken van je apparaat.
  • Volg je onze uitleg en adviezen niet, en leidt dit tot storingen, schade of andere problemen? Kabeltex kan je dan (tijdelijk) afsluiten van het netwerk, onze diensten (tijdelijk) stopzetten en/of de schade bij je in rekening brengen. Natuurlijk doen we dat liever niet. We raden je daarom aan om de informatie op deze pagina goed door te lezen.
Kan ik ook een modem bij Kabeltex kopen?

Nee, je kan geen modems bij ons kopen. Je krijgt je modem te leen. Dat is een Huawei modem

Waarom krijg ik toch een modem van Kabeltex?

Het gebruiken van ons Kabeltex-modem heeft veel voordelen:

  • Je sluit ons modem simpel en snel aan.
  • Ons modem werkt goed samen met al onze diensten. We hebben dit uitgebreid getest.
  • Vragen of problemen? Via onze klantenservice vind je snel een oplossing. Ook staan onze installatiemonteurs en klantenservicemedewerkers klaar om je te helpen.
Wat moet ik doen als mijn modem niet goed kan instellen?

Neem contact op met de fabrikant van je modem. Houd de instellingen van KPN bij de hand of neem contact op met onze klantenservice

Wat moet ik doen als ik de Kabeltex modem weer wil gebruiken?

Gebruikte je een eigen modem en wil je de Kabeltex modem (Huawei) weer gaan gebruiken?

Meestal werken Internet en TV meteen na het aansluiten. Is dat niet zo? Start dan je andere apparaten opnieuw op. Dit hoef je alleen te doen met apparaten die je op het modem hebt aangesloten.

Wat kan ik doen als andere apparaten niet werken met mijn eigen modem?

Start je andere apparaten (je tv-ontvanger, bijvoorbeeld) opnieuw op. Je andere apparaten maken daarna verbinding met je modem.

Wat moet ik doen bij een storing?

Wat moet ik doen bij een storing?

  1. Kijk of er een storing is op ons netwerk.
  2. Geen storing bekend? Reset dan je eigen modem.
  3. Werkt dit niet? Sluit je Kabeltex modem (Huawei) aan en controleer of je nog steeds een storing hebt.
    Heb je nu wel internetverbinding? Dan ligt het aan je eigen modem. Neem contact op met de fabrikant van je modem.
    Heb je ook een storing met je Kabeltex-modem? Laat dan de Kabeltex modem aangesloten en neem contact op met onze klantenservice.